Zima to doskonały czas na poprawianie aut, które nie są wtedy użytkowane. I tak na warsztat w Toyota Romanowski Radom trafiła nasza Supra MKIV Twin Turbo, ponieważ przy dłuższym postoju auto zaczęło lekko dymić. Zostały zdjęte pokrywy zaworów, następnie wałki rozrządu i tu niestety pojawił się problem – z powodu niedostatecznego smarowania wałków, powstały rysy zarówno na wałkach jak i na elementach głowicy, które to wałki trzymają. Można było to spokojnie spolerować i jeździć kolejne setki tysięcy kilometrów, ale po co skoro w dostępności części Toyoty widnieje nowiuteńka głowica. A skoro głowica będzie nowa, to głupio byłoby przykręcać ją do starego bloku – więc i ten element został zamówiony nowy, toyotowski skompletowany razem z nowym wałem i tłokami. Tzw. Shortblock zostanie złożony wraz z całym kompletem nowych uszczelek, odświeżonymi wizualnie turbinami (turbiny po sprawdzeniu są w idealnym stanie, żadnych luzów itp. więc zostały tylko wyczyszczone) oraz całym osprzętem. Tak powstanie zupełnie nowy silnik Supry 2JZGTE, z przebiegiem 0 (słownie: zero) kilometrów! Przy okazji zostawimy sobie stary blok i głowicę, gdyby przyszła nam kiedyś ochota na jakieś modyfikacje mechaniczne – będzie fajna baza 🙂 Silnik już zaczęliśmy składać, także zapewne do końca tego tygodnia trafi z powrotem do Supry. Tradycyjnie wszystko będzie doczyszczone lub polakierowane proszkowo aby było świeżuteńkie i pachnące.