Lexusy LC500 i ISF w Alpach

Jakiś czas temu mieliśmy okazję wziąć udział w spotkaniu polskich fanów motoryzacji, którzy zorganizowali wyjazd na najbardziej znane europejskie przełęcze w Alpach: Stelvio, Hahntennjoch, Grossglockner oraz Livignio Pass.

Pośród pięciu sportowych aut z silnikami V8 były m.in.: Mercedes C63 AMG, Audi RS5, Audi R8. Markę Lexus reprezentowały dwa auta – Lexus ISF oraz Lexus LC500. Dla przypomnienia, Lexus ISF produkowany od 2008 roku to pierwsze mocne auto spod znaku serii „F” w Lexusie. 5-cio litrowy silnik V8 o łącznej mocy 423KM i tylny napęd gwarantują bardzo dobre osiągi i dają sporo frajdy z jazdy. LC500 to natomiast typowe Gran Tourismo – duże Coupe, również silnik V8 o pojemności 5-ciu litrów (moc 477KM), które sprawdza się zarówno na długich trasach, jak i krętych serpentynach. Wszystko za sprawą doskonałego wyważenia, tylnej szpery, tylnej osi skrętnej oraz regulowanemu zawieszeniu.

Warunki całej trasy były bardzo zróżnicowane – od upałów 32 st. w dolnych partiach gór, aż po temperatury rzędu 3-4 st. na szczytach przełęczy. Pomimo, że wyjazd odbywał się w połowie czerwca, na szczytach niektórych przełęczy wciąż zalegały ogromne zaspy śnieżne, które miały nawet 7-8 metrów wysokości. Niektóre z tras ze względu na schodzące lawiny były zamknięte w całości lub części. Łączna trasa licząca ponad 3500 kilometrów była idealną okazją do sprawdzenia auta w różnych warunkach pogodowych oraz jezdnych.

Podziel się
Facebook
Twitter
Email