To najważniejsza premiera motoryzacyjna ostatnich dekad. Auto, które wbrew wszelkim prawom logiki, nie powinno powstać. A jednak – Toyota wprowadza do sprzedaży limitowaną wersję auta z rodowodem rajdowym – GR Yaris. Inaczej niż zawsze, gdzie do rajdów w kategorii WRC producenci biorą standardowe auto i modyfikują je pod potrzeby zespołu rajdowego, Toyota zrobiła coś odwrotnego – zapytała Tomiego Makinen’a (szefa Toyota Gazoo Racing WRC, odpowiedzialnego za prowadzenie programu WRC dla Toyoty) jakie auto rajdowe kategorii WRC chciałby mieć? Tommi dał wytyczne jak powinna być zbudowana idealna rajdówka, a Toyota wdrożyła projekt w życie. I tak powstaje homologacyjny model GR Yaris, który jest podstawą do auta rajdowego i który nie ma nic wspólnego (no oprócz 3 elementów: lampy przednie, lusterka i lampy tylne) z normalnym Yarisem jakiego znacie z dróg.
Obniżony o 10cm dach (żeby auto WRC miało lepszy docisk tylnego skrzydła)3 drzwiowe nadwozie (bo wg. regulaminu WRC na tylnych drzwiach nie można montować elementów aerodynamicznych, więc Tommi ich nie chciał)lekkie nadwozie – aluminiowa maska, drzwi i klapa bagażnika oraz karbonowy dach.
Konstrukcja samochodu posiada 4175 punktów spawania – to i 259 więcej niż standardowy Yaris, żeby jeszcze zwiększyć sztywność nadwozia (nowy Yaris i tak tą sztywność ma jedną z najwyższych w klasie ze względu na zastosowanie nowoczesnej płyty podłogowej.
Skoro jesteśmy przy płycie podłogowej, to GR Yaris ma je dwie! Przednia część pochodzi z nowego modelu Yaris, tylna część pochodzi z modelu Corolla – jest szersza, daje większą stabilizację – to także jeden z wymogów zespołu WRC.
Bardzo lekki silnik i napęd – pojemność 1.6 z 3 cylindrów generuje moc 261KM i 360Nm (symbol: G16E-GTS) i najlżejszy na rynku aktywny napęd na 4 koła. Silnik ma stopień sprężania 10.5:1, czerwone pole pojawia się przy 7000 obrotów na minutę. Turbina jest konstrukcyjnie zespolona z kolektorem wydechowym. W standardowym położeniu napęd przekazywany jest w proporcji 60% przód / 40% tył, w trybie Sport 30% przód / 70% tył i w trybie Track 50% przód i 50% tył. Kierowca sam wybiera interesujący go tryb, pokrętłem na panelu sterującym.
Opcjonalnie auto można wyposażyć w Pakiet Sport, który zawiera: kutel 18″ felgi BBS obute w opony Michelin Pilot Sport 4S, przedni i tylny dyferencjał o ograniczonym poślizgu (szpery), sportowo zestrojone zawieszenie oraz czerwone zaciski hamulców. W pakiecie Sport auto wyposażone jest jeszcze w grubsze stabilizatory (24.2mm, zamiast standardowych 23.2mm)
Hamulce – przód 4 tłoczkowe zaciski i skręcana, wnetylowana tarcza o rozmiarze 356mm – przednie hamulce są większe niż nowej GR Suprze! Z tyłu znajdziecie 2 tłoczkowy zacisk i tarcze o rozmiarze 297mm. Auto jest dłuższe, szersze i niższe od zwykłego Yarisa. Waży 1280kg, przyspiesza do setki w 5.5 sekundy i ma prędkość maksymalną 230km/h ograniczoną elektronicznie.
I można by tak jeszcze długo opisywać zalety tego auta – ale najważniejsze jest to, że ten model będzie klasykiem, jak inne modele homologacyjne do rajdów, które znamy w historii.
Zachęceni? OK, to teraz kwestie finansowe!
Grupa dealerska Toyota Romanowski oraz Spółka IFC Fleet Management, przygotowała dla Was specjalną ofertę na zakup tego modelu w leasingu:
Warunki finansowe:
- Model: Toyota GR Yaris, Dynamic + Pakiet Sport, kolor biały 040
- Rata miesięczna: 1 391 zł netto
- Ilość miesięcy: 36
- Limit km: 60 000km
- Wpłata początkowa: 28 926,80 zł netto
- W cenie miesięcznej raty zawarte jest:
- pakiet przeglądów do przebiegu 60.000km (bez części eksploatacyjnych)
- powłoka ceramiczna od Romanowski Detailing & Car Spa
- komplet opon zimowych
Zainteresowani?Zapraszamy do kontaktu pod adresem mailowym: info@ifc.fmZamówiłeś GR Yarisa u innego dealera? Nie ma problemu – napisz do nas, sfinansujemy Twoje auto na podobnych parametrach.Ilość aut objętych specjalnym leasingiem jest limitowana.