Pierwsza jazda testowa Celicą GT-FOUR.pl

Podziel się
Facebook
Twitter
Email

No i GT-Four jeździ! W piątek około godziny 18tej pierwszy raz wyjechałem celicą na drogę. Wrażenia z jazdy samochodem naprawdę ciężko opisać, bo ten samochód jest po prostu fenomenalny – przede wszystkim nadwozie jest bardzo sztywne za sprawą klatki, więc samochód jest zupełnie inaczej wyczuwany przez kierowcę niż każde inne seryjne auto. Zawieszenie pracuje bardzo cicho – na nastawach soft bardzo dobrze wybiera nierówności nie przenosząc żadnych nieprzyjemnych uderzeń na karoserię, a w nastawach hard jest po prostu bardzo twarde i czuć na nim najdrobniejszy kamyk leżący na jezdni. Bardzo fajnie, że przednia oś reguluje się osobno od tylnej (po 16 stopni regulacji na każdą oś), więc będzie można bardzo precyzyjnie dostosować nastawy zawieszenia pod indywidualne preferencje. Na razie oczywiście samochód jest na dotarciu, więc żadnych opinii na temat osiągów i przyspieszenia mieć nie mogę – ale czuć jedno – samochód zbiera się z bardzo niskich obrotów i niesamowicie chętnie wkręca się na obroty. Na razie staram się nie przekraczać 3 tys. obrotów. Przede mną kilkaset kilometrów docierania, później zmiana ze specjalnego oleju do docierania zmodyfikowanych silników, na docelowy olej do sportu. Planuję zrobić kilka tysięcy kilometrów aby spokojnie ułożyć silnik, a później będzie on strojony na nowym komputerze AEM. W najbliższych dniach będę modyfikował jeszcze kilka drobnych elementów w wyglądzie i funkcjonalności celicy, także zapraszam do śledzenia postępów, a już dziś zapraszam do obejrzenia prawie finalnego wyglądu mojego GT-Four’a.

Podziel się
Facebook
Twitter
Email