Toyota Corolla Proto IFC

Podziel się
Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on email
Email

Proto to jedna z najpopularniejszych kategorii w RSMP ostatnimi czasy. Łączy ono w sobie nadwozie małego, lekkiego auta (zazwyczaj Forda Fiesty) wraz z napędem z Mitsubishi Lancera Evo. Ponieważ naszą pasją są Toyoty i Lexusy, naturalnym było faktem, że będziemy szukać nadwozia małego auta rajdowego – a że kochamy lata 90-te i auta, które wtedy powstawały wybór był naturalny. Toyota Corolla E11 z 1999 roku, która doczekała się wersji WRC. Za jej kierownicą zasiadali m.in. Carlos Sainz czy Didier Auriol. Baza więc jest – co dalej? Szukamy dawcy na silnik, zawieszenie, skrzynię i wszystkie napędy. Wybór pada na Lancera EvoX z 2008 roku – dostępność części zamiennych, mocny silnik i nowoczesne napędy doskonale wpiszą się w nasz cel stworzenia małego, lekkiego auta na trackday’ie a może w niedalekiej przyszłości wyścigi górskie. W Polsce jest kilka firm, które zajmują się produkcją nadwozi aut proto – nasz wybór padł na Stec Motorsport. Należąca do Wiesława Steca firma w Urzędowie to rajdowa legenda, tworząca Fordy Fiesta Proto wręcz taśmowo. Jedno spotkanie z Panem Wiesławem na początku 2016 roku i bez żadnych wątpliwości Pan Wiesław podejmuje się budowy tego jedynego na świecie projektu. Ze względu ochronę know-how, nie posiadamy zdjęć z całego procesu tworzenia nadwozia – to co dziś pokazujemy to już praktycznie finalna wersja przygotowaną do lakierowania. Wkrótce kolejne zdjęcia z procesu budowy i uzbrajania auta. Uwierzcie mi – warto obserwować nasz profil, jeżeli chcecie zobaczyć efekt końcowy. Auto aktualnie jest już w 99% gotowe – wkrótce jedzie na hamownię i pierwsze testy, ale o tym w swoim czasie.
Bardzo dziękuję Panu Wiesławowi Stecowi za podjęcie wyzwania budowy Toyoty Corolla Proto IFC. To jedyne takie auto na świecie!

Podziel się
Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on email
Email

Koszyk

0

No products in the cart.