Toyota Corolla E11 w wersji G6R była zawsze moim absolutnym marzeniem, dlatego że moim pierwszym samochodem była właśnie Corolla E11 z silnikiem 1.4, ale już wtedy marzyłem o wersji z silnikiem 4AFE – 1.6. Wtedy na początku lat 2000, udało mi się moją Corollę uzbroić w pakiet TTE, w skład którego wchodził m.in. przedni zderzak, układ wydechowy oraz spoiler na tylnej klapie. Dodatkowo auto było obniżone na sprężynach TTE o 30mm. Wiadomo było, że prędzej czy później trafi do naszego garażu taka właśnie E11-tka i po wielu latach tak się dokładnie stało. W 2023 roku kupiłem takie auto przeglądając Instagrama i nawiązując kontakt ze sprzedającym. Po kilku dniach właściciel zgodził się przyjechać do mnie na oględziny i wrócił już bez auta 🙂
Miałem świadomość, że auto ma swoje lata i na pewno będzie z nim trochę zabawy i nie zawiodłem się…
Początek przy naszych projektach zawsze zaczynamy od spodu auta. Najpierw trzeba doprowadzić dół do porządku, później elementy zawieszenia, komorę silnika i sam silnik. Lakier na nadwoziu oraz dodatki i wnętrze zostawiamy na koniec, bo to już same przyjemne i lekkie prace.
Całe podwozie zostało dokładnie oczyszczone, naprawione zostały wszystkie ogniska rdzy i dziury, a następnie położony został podkład epoksydowy, nowe mastyki, a na końcu lakier strukturalny który zabezpieczył antykorozyjnie całe podwozie.
Elementy zawieszenia przeszły również gruntowną renowację – zostały wypiaskowane i polakierowane proszkowo na czarny kolor.
Silnik przeszedł gruntowny remont zarówno mechaniczny jak i wizualny. Szkoda było nie zajrzeć do środka, skoro był już na wierzchu. Okazało się, że jest w świetnym stanie, więc po kosmetycznej korekcie, został złożony ponownie i zamontowany w odświeżonej komorze silnika.
Został nam ostatni etap, czyli doprowadzenie lakieru nadwozia do stanu idealnego. Przy okazji zrobiliśmy rozpoznanie w częściach i okazało się, że zderzak TTE, który kupiliśmy z tym autem nie jest już w najlepszym stanie. Halogeny w nim zamontowane również. Do pełni szczęścia brakuje również układu wydechowego TTE, który dobrze pamiętam z mojej poprzedniej E11.
Dlatego zwracam się do Was, nasi fani, obserwatorzy, kibice i przyjaciele.
Poszukujemy do naszego projektu:
- Oryginalny zderzak przedni TTE do Corolli E11 razem z halogenami
- Oryginalny układ wydechowy TTE do Corolli E11 (podwójny lub pojedynczy)
Dajcie znać mailowo na adres: konrad@gt-four.pl jeżeli macie namiar na takie części. Może widzieliście taką Corollę gdzieś u znajomego, w rodzinie lub np. trafiliście te części na jakiejś aukcji. Nie odpuszczamy, chcemy skompletować cały pakiet TTE do Corolli E11, więc prośba o pomoc. Do tej pory udawało nam się zdobywać niesamowicie rzadkie części do Supry, Celica, GS430 więc i z Corollą sobie poradzimy – potrzebujemy tylko większej ilości oczu szukających po całym świecie 🙂
Dzięki i trzymajcie się! Czekamy na dobre wieści w sprawie części!
============================================================================================
A Toyota Corolla E11 in G6R spec was always my absolute dream, as my first car was an E11 with a 1.4-liter engine, but even then I dreamed of a version with the 4AFE engine – the 1.6. Then, in the early 2000s, I managed to equip my Corolla with the TTE package, which included a front bumper, exhaust system, and a rear hatch spoiler. Additionally, the car was lowered by 30mm on TTE springs. We knew that sooner or later, an E11 like this would end up in our garage, and after many years, that’s exactly what happened. In 2023, I bought such a car after browsing Instagram and contacting the seller. After a few days, the owner agreed to come to my place for a viewing and returned without the car 🙂
I knew the car was old and would definitely be fun to work with, and I wasn’t disappointed…
We always start our projects from the underside. First, the underbody needs to be cleaned up, then the suspension components, engine compartment, and the engine itself. We’ll leave the bodywork, accessories, and interior for last, as those are all fun and easy jobs. The entire chassis was thoroughly cleaned, all rust spots and holes were repaired, followed by an epoxy primer, new mastics, and finally a textured paint job that provided anti-corrosion protection for the entire chassis. The suspension components also underwent a thorough restoration – they were sandblasted and powder-coated black.
The engine underwent a complete overhaul, both mechanically and visually. It was a shame not to take a look inside while it was already out. It turned out to be in excellent condition, so after cosmetic repairs, it was reassembled and installed in the refreshed engine compartment.
The final step was to restore the bodywork to perfection. We also inspected the parts and discovered that the TTE bumper we bought with the car was no longer in the best condition, just like fog lights. To be completely happy, it’s also missing a TTE exhaust system, which I remember well from my previous E11.
That’s why I’m turning to you – our fans, followers, supporters, and friends.
We’re looking for the following for our project:
- Original TTE front bumper for an E11 Corolla with fog lights
- Original TTE exhaust system for an E11 Corolla (dual or single)
Let us know by email at konrad@gt-four.pl if you have any leads on these parts. Maybe you’ve seen a Corolla like this somewhere at a friend’s or family’s house, or maybe you came across these parts at an auction. We’re not giving up; we want to complete the entire TTE package for an E11 Corolla, so we’re asking for your help. So far, we’ve managed to source incredibly rare parts for the Supra, Celica, and GS430, so we can handle the Corolla too – we just need more eyes searching around the world 🙂
Thanks, and take care!
We are waiting for good news about parts!