Siódma generacja Toyoty Celica jest jak na razie ostatnią, która nosiła tą kultową nazwę modelu. Mając za poprzedniczki takie modele jak Toyoty Celica GT-Four ST205, ST185 czy ST165 nie było jej łatwo utrzymać kultowość tej nazwy, tym bardziej, że po wielu latach Toyota zdecydowała się zrezygnować z rajdów WRC i wejść do F1. To sprawiło, że zamiast doładowanych turbiną modeli z napędem na 4 koła (GT-Four), pojawiła się nowa koncepcja sportowych aut z napędem na przód, ale za to z wysokoobrotowymi silnikami 2ZZ-GE. Były to m.in. Toyoty Corolla T-Sport, Corolla T-Sport TTE Compressor oraz wspomniana właśnie Celica T-Sport. Auto posiadało silnik 1.8 stworzony wspólnie z Lotusem, który generował moc 192KM przy obrotach silnika 7800 rpm oraz moment obrotowy 180Nm @6800rpm. Oznaczało to, że żeby auto jechało trzeba było je wysoko kręcić na obroty – naprawdę wysoko! Największym wyzwaniem była zmiana biegów z 1 na 2 i z 2 na 3, tak żeby obroty silnika nie spadły poniżej 6200 przy których uruchamiał się tzw. lift dający naprawdę mocnego kopa i sporo frajdy. Prezentowany egzemplarz pochodzi z 2003 roku z rynku niemieckiego i jest modelem po face liftingu. Lakier w tym T-Sporcie został kompleksowo odnowiony w serwisie Toyota Romanowski Radom, a finalnego szlifu nadali detailerzy z Romanowski Detailing & Car Spa. Auto jest obniżone na sprężynach Eibach, posiada 18″ felgi TTE i opony Michelin Pilot Sport. Elementami stylistycznymi wyróżniającymi ten egzemplarz to dokładka przedniego zderzaka, progi TTE (Toyota Team Europe) oraz tylne skrzydło TRD (Toyota Racing Development). Pozostałe elementy auta są standardowe. Zapraszamy do obejrzenia galerii zdjęć oraz artykułów na temat tego auta.