2003 Toyota Celica T-Sport TTE & TRD
Przednia dokładka TTEProgi boczne TTETylny spoiler TRDFelgi TTE 18"Sprężyny Eibach -30mmPowłoka ceramiczna od Romanowski Detailing

Siódma generacja Toyoty Celica jest jak na razie ostatnią, która nosiła tą kultową nazwę modelu. Mając za poprzedniczki takie modele jak Toyoty Celica GT-Four ST205, ST185 czy ST165 nie było jej łatwo utrzymać kultowość tej nazwy, tym bardziej, że po wielu latach Toyota zdecydowała się zrezygnować z rajdów WRC i wejść do F1. To sprawiło, że zamiast doładowanych turbiną modeli z napędem na 4 koła (GT-Four), pojawiła się nowa koncepcja sportowych aut z napędem na przód, ale za to z wysokoobrotowymi silnikami 2ZZ-GE. Były to m.in. Toyoty Corolla T-Sport, Corolla T-Sport TTE Compressor oraz wspomniana właśnie Celica T-Sport. Auto posiadało silnik 1.8 stworzony wspólnie z Lotusem, który generował moc 192KM przy obrotach silnika 7800 rpm oraz moment obrotowy 180Nm @6800rpm. Oznaczało to, że żeby auto jechało trzeba było je wysoko kręcić na obroty – naprawdę wysoko! Największym wyzwaniem była zmiana biegów z 1 na 2 i z 2 na 3, tak żeby obroty silnika nie spadły poniżej 6200 przy których uruchamiał się tzw. lift dający naprawdę mocnego kopa i sporo frajdy. Prezentowany egzemplarz pochodzi z 2003 roku z rynku niemieckiego i jest modelem po face liftingu. Lakier w tym T-Sporcie został kompleksowo odnowiony w serwisie Toyota Romanowski Radom, a finalnego szlifu nadali detailerzy z Romanowski Detailing & Car Spa. Auto jest obniżone na sprężynach Eibach, posiada 18″ felgi TTE i opony Michelin Pilot Sport. Elementami stylistycznymi wyróżniającymi ten egzemplarz to dokładka przedniego zderzaka, progi TTE (Toyota Team Europe) oraz tylne skrzydło TRD (Toyota Racing Development). Pozostałe elementy auta są standardowe. Zapraszamy do obejrzenia galerii zdjęć oraz artykułów na temat tego auta.

Artykuły dot. tego samochodu

Wizyta w Toyota Collection w Kolonii w Niemczech... To miejsce miałem już wiele lat na swojej liście miejsc do odwiedzenia. Wreszcie udało się i w marcu 2023 wybrałem się na wycieczkę do Niemiec, a konkretnie do Kolonii, gdzie znajduje się centrala Toyota Germany. Tuż przy budynkach biurowych Toyoty, jest dość spory obiekt, kt ...
Seryjne liczniki w modelu Toyota Celica T-Sport są dość zachowawcze i stonowane. Postanowiłem zmienić je na model TRD, w którym zamienione obrotomierz i prędkościomierz - teraz centralnie na środku na jasnej tarczy umieszczony jest obrotomierz wyskalowany do 10krpm oraz licznik prędkości po lewej stronie. ...
O naszej kilkumiesięcznej odbudowie tego ezgemplarza pisaliśmy już >>Tutaj<< .Teraz wreszcie przyszedł czas na zrobienie profesjonalnej sesji zdjęciowej w studio 
Minęło prawie 5 miesięcy od momentu, kiedy do kolekcji gt-four.pl dołączyła Toyota Celica T-Sport z 2003 roku. Mam niezwykły sentyment do tego modelu, ponieważ jako pierwszy model "Celica", kupiłem właśnie takie auto, tylko w kolorze srebrnym. Tym razem udało się znaleźć model w kolorze czerwonym, wię ...
Celica T-Sport jest już praktycznie gotowa - zostało ostatnie polerowanie lakieru i montaż obniżających sprężyn Eibach. Ale wnętrze też musi wyglądać świeżo - dlatego pierwszym elementem będą nowe dywaniki welurowe. Kolejne gadżety w dordze :) ...
Do Celicy T-Sport wjeżdżają fabrycznie nowe lampy przednie i tylne :) ...
Krótkie info na temat dobiegających do końca prac związanych z odnowieniem naszej Toyoty Celica T-Sport. Polakierowaliśmy ostatnie elementy nadwozia czyli przedni zderzak i dokładkę. Gotowy jest również tylny spoiler TRD, który dodatkowo ma wstawioną karbonowe skrzydło :) Auto ma już wstawiony silnik, kt ...
Celica T-Sport powoli nabiera kształtów. Nowy lakier jest już położony na wszystkich elementach. Teraz przed nami zbrojenie samochodu w osprzęt taki jak szyby, uszczelki i inne podobne elementy wykończeniowe. Jak przystało na projekt realizowany przez Toyota Romanowski, wszystkie te elementy są nowe. Zamówi ...
Nasza Toyota Celica T-Sport jest nadal w przygotowaniu do lakierowania, na lakierni Toyota Romanowski Radom. Poprzedni lakier został usunięty, a na powierzchni pojawił się podkład epoksydowy. Teraz nadwozie musi zostać ponownie przeszlifowane, aby nowy lakier wyglądał na nim idealnie. Cały proces zajmuje mn ...
Już w kolejnym dniu po rozebraniu auta na dziale blacharskim ASO Toyota Romanowski Radom, samochód trafił na lakiernię. Pierwsze kroki to oczywiście oklejenie wszystkich wnęk i przygotowanie elementów do lakierowania. Zdecydowaliśmy, że wraz z lakierowaniem całego nadwozia, nowy lakier dostaną również tz ...