2020 GR Yaris
Felgi OZ Rally Racing 18"
Reduktor skoku pedału sprzęgła RIGID
Natrysk wody na intercooler
Zabezpieczenie folią ochronną PPF całego auta

To najważniejsza premiera motoryzacyjna ostatnich dekad. Auto, które wbrew wszelkim prawom logiki, nie powinno powstać. A jednak – Toyota wprowadza do sprzedaży limitowaną wersję auta z rodowodem rajdowym – GR Yaris. Inaczej niż zawsze, gdzie do rajdów w kategorii WRC producenci biorą standardowe auto i modyfikują je pod potrzeby zespołu rajdowego, Toyota zrobiła coś odwrotnego – zapytała Tomiego Makinen’a (szefa Toyota Gazoo Racing WRC, odpowiedzialnego za prowadzenie programu WRC dla Toyoty) jakie auto rajdowe kategorii WRC chciałby mieć? Tommi dał wytyczne jak powinna być zbudowana idealna rajdówka, a Toyota wdrożyła projekt w życie. I tak powstaje homologacyjny model GR Yaris, który jest podstawą do auta rajdowego i który nie ma nic wspólnego (no oprócz 3 elementów: lampy przednie, lusterka i lampy tylne) z normalnym Yarisem jakiego znacie z dróg.
Obniżony o 10cm dach (żeby auto WRC miało lepszy docisk tylnego skrzydła)
3 drzwiowe nadwozie (bo wg. regulaminu WRC na tylnych drzwiach nie można montować elementów aerodynamicznych, więc Tommi ich nie chciał)
lekkie nadwozie – aluminiowa maska, drzwi i klapa bagażnika oraz karbonowy dach.
Konstrukcja samochodu posiada 4175 punktów spawania – to i 259 więcej niż standardowy Yaris, żeby jeszcze zwiększyć sztywność nadwozia (nowy Yaris i tak tą sztywność ma jedną z najwyższych w klasie ze względu na zastosowanie nowoczesnej płyty podłogowej.
Skoro jesteśmy przy płycie podłogowej, to GR Yaris ma je dwie! Przednia część pochodzi z nowego modelu Yaris, tylna część pochodzi z modelu Corolla – jest szersza, daje większą stabilizację – to także jeden z wymogów zespołu WRC.
Bardzo lekki silnik i napęd – pojemność 1.6 z 3 cylindrów generuje moc 261KM i 360Nm (symbol: G16E-GTS) i najlżejszy na rynku aktywny napęd na 4 koła. Silnik ma stopień sprężania 10.5:1, czerwone pole pojawia się przy 7000 obrotów na minutę. Turbina jest konstrukcyjnie zespolona z kolektorem wydechowym. W standardowym położeniu napęd przekazywany jest w proporcji 60% przód / 40% tył, w trybie Sport 30% przód / 70% tył i w trybie Track 50% przód i 50% tył. Kierowca sam wybiera interesujący go tryb, pokrętłem na panelu sterującym.
Opcjonalnie auto można wyposażyć w Pakiet Sport, który zawiera: kutel 18″ felgi BBS obute w opony Michelin Pilot Sport 4S, przedni i tylny dyferencjał o ograniczonym poślizgu (szpery), sportowo zestrojone zawieszenie oraz czerwone zaciski hamulców. W pakiecie Sport auto wyposażone jest jeszcze w grubsze stabilizatory (24.2mm, zamiast standardowych 23.2mm)
Hamulce – przód 4 tłoczkowe zaciski i skręcana, wentylowana tarcza o rozmiarze 356mm – przednie hamulce są większe niż nowej GR Suprze! Z tyłu znajdziecie 2 tłoczkowy zacisk i tarcze o rozmiarze 297mm. Auto jest dłuższe, szersze i niższe od zwykłego Yarisa. Waży 1280kg, przyspiesza do setki w 5.5 sekundy i ma prędkość maksymalną 230km/h ograniczoną elektronicznie.
I można by tak jeszcze długo opisywać zalety tego auta – ale najważniejsze jest to, że ten model będzie klasykiem, jak inne modele homologacyjne do rajdów, które znamy w historii.

Artykuły dot. tego samochodu

Prezentujemy Wam nie jeden, nie dwa a trzy niesamowite GR Yarisy w pałnym pakiecie TRD (GR Parts). Tym razem naprawdę unikatowe auta zawitały do studia Romanowski Detailing & Car Spa - auta przygotowane przez Toyota Romanowski na specjalne zamówienie do prywatnej kolekcji. 3 sztuki uzbrojone w zestaw akcesoriów TRD (Toyota Racing ...
Cześć! Wielu z Was dopytywało nas o rozbudowę oferty naszego sklepu internetowego. Przez ostatnich kilka tygodni pracowaliśmy nad nowymi produktami do Waszych GieeeeRów i oto rzeczy, które już dziś możemy Wam zaprezentować. Dach z kutego karbonu! To pierwsza nowość i chyba najbardziej spektakula ...
Toyota GR Yaris z pakietem TRD / GR Parts! Zobaczcie jak wyglądają zdjęcia w Romanowski Detailing & Car Spa. Zmiany jakich dokonaliśmy w tym aucie to:
Przyszedł czas na kolejną modyfikację naszego demo GR Yaris. Tym razem zestaw na Track Day - felgi i opony! Jeżeli chodzi o felgi, to wybór padł na włoskie felgi Arcasting ZAR - 18" x 8", czy ...
Po montażu układu wydechowego TRD / GR Parts , przyszedł czas na sprawdzenie jakich przyrostów mocy i momentu obrotowego można s ...
Nasza Toyota GR Yaris ma już kompletny zestaw fabrycznego tunera Toyoty, czyli TRD (Toyota Racing Development), która aktualnie występuje również pod nazwą GR Parts. Cały zestaw pochodzi z Japonii i jest dostępny w naszym >>Sklepie<< . W skład zestawu ...
Nasza Toyota GR Yaris ma już kompletny zestaw fabrycznego tunera Toyoty, czyli TRD (Toyota Racing Development), która aktualnie występuje również pod nazwą GR Parts. Cały zestaw pochodzi z Japonii i jest dostępny w naszym >>Sklepie<< . W skład zestawu wch ...
Mamy to! Oryginalny układ wydechowy TRD (Toyota Racing Development), który aktualnie występuje również pod nazwą GR Parts dojechał do nas. Pierwsze wrażenia wizualne są absolutnie pozytywne - przede wszystkim waga jest bardzo niska. Zważymy dla Was oryginalny układ i TRD i zobaczymy jaka będzie różnica. Druga sprawa to jakość wyk ...
GR PARTS, czyli TRD (Toyota Racing Development) jest nadwornym tunerem Toyoty w Japonii. Jako jedni z pierwszych w Europie, a na pewno w Polsce - zamontowaliśmy zestaw przedniego spoilera oraz progów bocznych od GR Parts do naszego GR Yarisa. Pamiętajcie, że to najlepsze jakościowo produkty, które są sygnowane przez Toyotę. Te ele ...
TRD, czyli Toyota Racing Development to dział sportu Toyoty, który odpowiada m.in. za przygotowanie samochodów do sportu oraz produkcję sportowych części do seryjnych aut, które można kupić w salonach. TRD nie jest jakoś bardzo popularna wśród europejskich klientów Toyoty, ale w Japonii i USA, ta firma robi naprawdę spore zamieszan ...

Koszyk

0

No products in the cart.