2020 GR Yaris
Felgi OZ Rally Racing 18"
Reduktor skoku pedału sprzęgła RIGID
Natrysk wody na intercooler
Zabezpieczenie folią ochronną PPF całego auta

To najważniejsza premiera motoryzacyjna ostatnich dekad. Auto, które wbrew wszelkim prawom logiki, nie powinno powstać. A jednak – Toyota wprowadza do sprzedaży limitowaną wersję auta z rodowodem rajdowym – GR Yaris. Inaczej niż zawsze, gdzie do rajdów w kategorii WRC producenci biorą standardowe auto i modyfikują je pod potrzeby zespołu rajdowego, Toyota zrobiła coś odwrotnego – zapytała Tomiego Makinen’a (szefa Toyota Gazoo Racing WRC, odpowiedzialnego za prowadzenie programu WRC dla Toyoty) jakie auto rajdowe kategorii WRC chciałby mieć? Tommi dał wytyczne jak powinna być zbudowana idealna rajdówka, a Toyota wdrożyła projekt w życie. I tak powstaje homologacyjny model GR Yaris, który jest podstawą do auta rajdowego i który nie ma nic wspólnego (no oprócz 3 elementów: lampy przednie, lusterka i lampy tylne) z normalnym Yarisem jakiego znacie z dróg.
Obniżony o 10cm dach (żeby auto WRC miało lepszy docisk tylnego skrzydła)
3 drzwiowe nadwozie (bo wg. regulaminu WRC na tylnych drzwiach nie można montować elementów aerodynamicznych, więc Tommi ich nie chciał)
lekkie nadwozie – aluminiowa maska, drzwi i klapa bagażnika oraz karbonowy dach.
Konstrukcja samochodu posiada 4175 punktów spawania – to i 259 więcej niż standardowy Yaris, żeby jeszcze zwiększyć sztywność nadwozia (nowy Yaris i tak tą sztywność ma jedną z najwyższych w klasie ze względu na zastosowanie nowoczesnej płyty podłogowej.
Skoro jesteśmy przy płycie podłogowej, to GR Yaris ma je dwie! Przednia część pochodzi z nowego modelu Yaris, tylna część pochodzi z modelu Corolla – jest szersza, daje większą stabilizację – to także jeden z wymogów zespołu WRC.
Bardzo lekki silnik i napęd – pojemność 1.6 z 3 cylindrów generuje moc 261KM i 360Nm (symbol: G16E-GTS) i najlżejszy na rynku aktywny napęd na 4 koła. Silnik ma stopień sprężania 10.5:1, czerwone pole pojawia się przy 7000 obrotów na minutę. Turbina jest konstrukcyjnie zespolona z kolektorem wydechowym. W standardowym położeniu napęd przekazywany jest w proporcji 60% przód / 40% tył, w trybie Sport 30% przód / 70% tył i w trybie Track 50% przód i 50% tył. Kierowca sam wybiera interesujący go tryb, pokrętłem na panelu sterującym.
Opcjonalnie auto można wyposażyć w Pakiet Sport, który zawiera: kutel 18″ felgi BBS obute w opony Michelin Pilot Sport 4S, przedni i tylny dyferencjał o ograniczonym poślizgu (szpery), sportowo zestrojone zawieszenie oraz czerwone zaciski hamulców. W pakiecie Sport auto wyposażone jest jeszcze w grubsze stabilizatory (24.2mm, zamiast standardowych 23.2mm)
Hamulce – przód 4 tłoczkowe zaciski i skręcana, wentylowana tarcza o rozmiarze 356mm – przednie hamulce są większe niż nowej GR Suprze! Z tyłu znajdziecie 2 tłoczkowy zacisk i tarcze o rozmiarze 297mm. Auto jest dłuższe, szersze i niższe od zwykłego Yarisa. Waży 1280kg, przyspiesza do setki w 5.5 sekundy i ma prędkość maksymalną 230km/h ograniczoną elektronicznie.
I można by tak jeszcze długo opisywać zalety tego auta – ale najważniejsze jest to, że ten model będzie klasykiem, jak inne modele homologacyjne do rajdów, które znamy w historii.

Artykuły dot. tego samochodu

GR PARTS, czyli TRD (Toyota Racing Development) jest nadwornym tunerem Toyoty w Japonii. Jako jedni z pierwszych w Europie, a na pewno w Polsce - zamontowaliśmy zestaw przedniego spoilera oraz progów bocznych od GR Parts do naszego GR Yarisa. Pamiętajcie, że to najlepsze jakościowo produkty, które są sygnowane przez Toyotę. Te ele ...
TRD, czyli Toyota Racing Development to dział sportu Toyoty, który odpowiada m.in. za przygotowanie samochodów do sportu oraz produkcję sportowych części do seryjnych aut, które można kupić w salonach. TRD nie jest jakoś bardzo popularna wśród europejskich klientów Toyoty, ale w Japonii i USA, ta firma robi naprawdę spore zamieszan ...
Większość osób na słowo "Yaris" na skojarzenia typu: miejskie wozidełko, auto do nauki jazdy... ale na pewno nie auto sportowe. Jak się okazuje, ten model nie tylko za sprawą modelu GR Yaris, który ukazał się w sprzedaży w 2020 roku, ale także za sprawą swoich poprzedników, ma dość ciekawe egzemplarze o fajnych parametrach. ...
W Japonii modele GR Yaris standardowo wyposażone są przez Toyotę w natrysk wody na intercooler. Nie wiedzieć czemu, europejskie modele nie mają tej opcji. Ale nie bylibyśmy sobą, gdybyśmy nie poradzili sobie z takim wyzwaniem :)Już wkrótce w naszej ofercie znajdziecie pełny zestaw montażowy, oryginalnych ...
Czekacie zapewne na swoje wymarzone GR Yarisy i już układacie plan... Docieranie, wymiana oleju, pierwsze upalanie... Miałem dokładnie to samo. Oczywiście jak świat długi i szeroki jest mnóstwo teorii jak docierać auto, jaki olej stosować i co ile go wymieniać?! Pytań jest dużo, ale odpowiedzi wcale nie ...
Nasz projekt GT-Four.pl rozpoczął się 10 lat temu od zakupu pierwszej Celicy ST205, którą później przez kilka lat modyfikowaliśmy w kierunku auta rajdowego. Dziś w naszej kolekcji mamy już 26 samochodów, które w jakiś sposób tworzą swoją własną historię Toyoty czy Lexusa. Od tych 10 lat nie tylko n ...
Tak na szybko, bez montażu, bez większego wysiłku... GR Yaris :) ...
Chciałem się z Wami podzielić trochę większą ilością szczegółów dotyczących nowych felg OZ Rally Racing, które zamontowane są na naszym GR Yarisie.Felgi są stylizowane na wzór z lat 80'tych, które to felgi jeździły na rajdowych Celicach GT-Four o oznaczeniu ST165. Kilka lat temu firma OZ Raci ...
Poniżej linki do WeTransfer, gdzie znajdziecie zdjęcia z sesji fotograficznej w studio Romanowski Detailing & Car Spa , nowego GR Yarisa na felgach OZ Rally Racing 18".

Koszyk

0

No products in the cart.