1994 Toyota Celica ST205 GT-Four (Sold)

Ten egzemplarz Toyoty Celica GT-Four to początek historii tego portalu i ogromnej pracy jaką włożyliśmy, aby ten projekt trwał przez następne lata. Kupiona w Czechach (wtedy jeszcze granatowa) przyjechała do Polski na lawecie i od razu zabraliśmy się do pracy. Celem było stworzenie auta do zabawy na track day i inne pojeżdżawki. Została zainstalowana klatka bezpieczeństwa, silnik został kompleksowo wyremontowany i wzmocniony z seryjnych 242KM do 390KM. Nadwozie kompletnie rozebrane i ogołocone ze zbędnych rzeczy, otrzymało nowy perłowy lakier z palety Lexusa. Klatka dla kontrastu była czerwona tak jak sportowe fotele Sparco. Autem jeździłem na SupeOES’y w Kielcach i inne imprezy amatorskie. Po 6-ciu latach rozwoju projektu, zdecydowałem o sprzedaży auta i pójściu w kierunku samochodu Toyota Corolla w nadwoziu E11, ale tym razem z napędami od Mitsubishi Lancer Evolution X – ten projekt okazał się dużo bardziej rozwojowy niż Celica, ale z sentymentem oglądam ją do tej pory na torach w Polsce, gdzie upalana jest przez naszego znajomego.

Artykuły dot. tego samochodu

Dziś przyleciała maseczka z karbonu, cooling panel i osłona abs'u. Poza tym wyleciał silnik :) ...
Dziś dotarła kolejna przesyłka - tym razem z Fensport z UK. QS TRD i inne pierdółki... Zdjęcia poniżej... ...
Zaczynają przybywać zamówione niedawno części. Dziś dotarło zawieszenie i kilka elementów stylizacyjnych - białe kierunki w błotniku oraz zderzaku. Zapraszam do galerii... ...
Samochód wjeżdża na przegląd. Na początek wymienione zostaną wszystkie płyny eksploatacyjne, świece i akumulator oraz wszystkie inne części które będą potrzebowały wymiany. Termin przekazania samochodu firmie od klatki to połowa marca, więc do tego czasu samochód będzie rozjeżdżany po kilkuletnim ...
Wreszcie samochód przyjeżdża do Polski po 1.5 miesiąca od zakupu... ...
Wycieczka do Pragi, oględziny samochodu i decyzja o jego zakupie... ...