1994 Toyota Celica ST205 GT-Four (Sold)

Ten egzemplarz Toyoty Celica GT-Four to początek historii tego portalu i ogromnej pracy jaką włożyliśmy, aby ten projekt trwał przez następne lata. Kupiona w Czechach (wtedy jeszcze granatowa) przyjechała do Polski na lawecie i od razu zabraliśmy się do pracy. Celem było stworzenie auta do zabawy na track day i inne pojeżdżawki. Została zainstalowana klatka bezpieczeństwa, silnik został kompleksowo wyremontowany i wzmocniony z seryjnych 242KM do 390KM. Nadwozie kompletnie rozebrane i ogołocone ze zbędnych rzeczy, otrzymało nowy perłowy lakier z palety Lexusa. Klatka dla kontrastu była czerwona tak jak sportowe fotele Sparco. Autem jeździłem na SupeOES’y w Kielcach i inne imprezy amatorskie. Po 6-ciu latach rozwoju projektu, zdecydowałem o sprzedaży auta i pójściu w kierunku samochodu Toyota Corolla w nadwoziu E11, ale tym razem z napędami od Mitsubishi Lancer Evolution X – ten projekt okazał się dużo bardziej rozwojowy niż Celica, ale z sentymentem oglądam ją do tej pory na torach w Polsce, gdzie upalana jest przez naszego znajomego.

Artykuły dot. tego samochodu

Od samego początku tego projektu największy dylemat związany był z pytaniem, czy montować spoiler czy nie? Jeżeli tak, to czy na oryginalnych "raiserach", czy na trochę krótszych? Rozwiązanie zagadki ułatwiła symulacja projektu oklejenia, a kropkę nad i postawiła przymiarka, którą ostatnio zrobiliśmy. ...
Już w najbliższą niedzielę, 30go czerwca na torze automobilklubu radomskiego, nasza biała celica GT-FOUR.pl wystąpi w nowym oklejeniu naszego sponsora - Toyota Romanowski. Już dziś możecie zobaczyć wizualizację projektów jakie zostały przygotowane, a w weekend zapraszamy wszystkich do kibicowania.
Przy okazji rozbiórki układu hamulcowego, oddaliśmy felgi do piaskowania i lakierowania proszkowego. Wcześniejszy brązowy kolor, został zastąpiony czarnym półmatem - jak wam się podoba? ...
W ostatnich dniach miesiąca maja, wszystkie elementy zawieszenia takie jak sanki, wahacze, drążki a nawet śruby mocujące przeszły gruntowny remont. Polegał on na wypiaskowaniu całej powierzchni tych elementów, poddanie ich ocynkowi oraz powtórnemu procesowi lakierowania proszkowego. Do kompletu założone z ...
19go stycznia odbył się zimowy trening na lotnisku w Nowym Mieście nad Pilicą. Warunki były wręcz idealne dla GT-Four'a - dużo świeżego śniegu, mróz -10 stopni i sporo innych fajnych samochodów. Poniżej kilka zdjęć (niestety tylko statycznych), ale już wkrótce pojawi się filmik, także zaglądajcie ...
To już VIII runda SuperOES'u w Kielcach i już trzeci mój występ za kierownicą Toyoty Celicy GT-FOUR.pl. Tym razem znów udało się zebrać kolejne doświadczenia, które pozwolą na osiąganie coraz to lepszych wyników. Przygody zaczęły się na kilkanaście dni przed zawodami, ponieważ awarii uległa chłod ...
Akumulator, felgi, slicki… czyli w skrócie – przygotowania do V SuperOES’u w Kielcach!Zaczęło się od banalnego problemu, gdyż Celica po paru tygodniach postoju nie chciała samodzielnie odpalić. Jak się okazało akumulator zakupiony niewiele ponad 4 miesiące temu jest kompletnie rozładowany i pra ...
17go marca 2012 roku na kieleckim torze odbyła się 3 runda SuperOES, na której zadebiutowała biała Celica ST205. Pierwszy raz brałem udział w tak poważnych zawodach, gdzie zgłoszonych załóg było ponad 100 i do tego jeszcze świeżo zrobionym samochodem. Stres był spory, ponieważ nie chciałem żeby na p ...
Kolejny weekend - kolejny trening. Tym razem Celica GT-FOUR.pl jeździła na lotnisku w Ułężu koło Ryk. Zapraszam do oglądania kilku zdjęć i klipu. ...