1994 Toyota Celica ST205 GT-Four (Sold)

Ten egzemplarz Toyoty Celica GT-Four to początek historii tego portalu i ogromnej pracy jaką włożyliśmy, aby ten projekt trwał przez następne lata. Kupiona w Czechach (wtedy jeszcze granatowa) przyjechała do Polski na lawecie i od razu zabraliśmy się do pracy. Celem było stworzenie auta do zabawy na track day i inne pojeżdżawki. Została zainstalowana klatka bezpieczeństwa, silnik został kompleksowo wyremontowany i wzmocniony z seryjnych 242KM do 390KM. Nadwozie kompletnie rozebrane i ogołocone ze zbędnych rzeczy, otrzymało nowy perłowy lakier z palety Lexusa. Klatka dla kontrastu była czerwona tak jak sportowe fotele Sparco. Autem jeździłem na SupeOES’y w Kielcach i inne imprezy amatorskie. Po 6-ciu latach rozwoju projektu, zdecydowałem o sprzedaży auta i pójściu w kierunku samochodu Toyota Corolla w nadwoziu E11, ale tym razem z napędami od Mitsubishi Lancer Evolution X – ten projekt okazał się dużo bardziej rozwojowy niż Celica, ale z sentymentem oglądam ją do tej pory na torach w Polsce, gdzie upalana jest przez naszego znajomego.

Artykuły dot. tego samochodu

Pod koniec stycznia, Celica GT-Four.pl przeszła chrzest bojowy na kieleckim torze. Oprócz mojej Celicy na imprezie obecnych było kilkanaście samochodów różnych marek, m.in. Lancery Evolution, Subaru Imprezy oraz unikatowy Ford RS Cosworth profesjonalnie przygotowany do wyścigów górskich. Około 10 rano po k ...
Moi drodzy, wreszcie mamy finał którego wszyscy długo oczekiwaliśmy. Ale droga jaką przeszedłem przez ostatnie kilka miesięcy to naprawdę nic przyjemnego i godnego polecenia. Ostatnie wpisy jakie były na stronie mówiły o instalacji tulei cylindrowych w bloku, a także o wymianie uszczelki pod głowicą. Ni ...
Dartony zostały osadzone, silnik jest już złożony i zamontowany w samochodzie. W ciągu najbliższych kilku dni zostanie odpalony. Podobnie jak poprzednim razem jeżdżony będzie przez pierwsze 800 km na specjalnym oleju do docierania silników. Historia zatacza koło nie tylko w przypadku ponownego składania i ...
Po kilku tygodniach prób drogowych podczas strojenia pojawił się mały problem. Kolejne próby ze zwiększonym doładowaniem turbiny zakończyły się awarią uszczelki pod głowicą – padła przy doładowaniu 2 bary. Praktycznie tego samego dnia została zamówiona uszczelka HKS w Fensporcie i już czeka na mon ...
Finał zbliża się wielkimi krokami! Wszystkie potrzebne do strojenia elementy są zamontowane w aucie. Listwa paliwowa Sard Racing, nowe wtryskiwacze RC 850cc, regulator ciśnienia paliwa Aeromotive wraz ze wskaźnikiem oraz najważniejsze – AEM EMS. Jeden z najlepszych specjalistów w Polsce od strojenia samocho ...
Samochód ma już przejechane ponad 4000 km, więc można wkręcać go już na wyższe obroty. Maksymalne obroty na jakich jeżdżę to 5500 rpm. Z silnikiem nie ma absolutnie żadnych problemów – brak zużycia oleju, nic nie stuka i nic nie puka. W przyszłym tygodniu zostanie zamontowana listwa paliwowa Sard Rac ...
Ostatniego dnia września po raz pierwszy spotkały się oba GT4. Ponieważ pogoda nie dopisała, a sesja zdjęciowa musiała się odbyć, postanowiłem wykorzystać do tych celów garaż podziemny Lexus Kraków, gdzie tłem dla pięknych celic, były bardzo eleganckie Lexusy. Poniżej tylko część zdjęć jaką ud ...
Wnętrze wciąż zmienia swój wygląd. Po boczkach drzwi z karbonu i wyflokowanych elementów tapicerki, przyszedł czas na montaż otulin klatki firmy OMP. Zamontowane zostały one nie tylko na wzmocnieniach bocznych drzwi, ale także na belkach dachowych klatki. ...
Dziś udało się zatrzymać na chwilę i zrobić kilka nocnych fotek GT-Four’a... ...
Ostatniego dnia września po raz pierwszy spotkały się oba GT4. Ponieważ pogoda nie dopisała, a sesja zdjęciowa musiała się odbyć, postanowiłem wykorzystać do tych celów garaż podziemny Lexus Kraków, gdzie tłem dla pięknych celic, były bardzo eleganckie Lexusy. Poniżej tylko część zdjęć jaką ud ...