1994 Toyota Celica ST205 GT-Four (Sold)

Ten egzemplarz Toyoty Celica GT-Four to początek historii tego portalu i ogromnej pracy jaką włożyliśmy, aby ten projekt trwał przez następne lata. Kupiona w Czechach (wtedy jeszcze granatowa) przyjechała do Polski na lawecie i od razu zabraliśmy się do pracy. Celem było stworzenie auta do zabawy na track day i inne pojeżdżawki. Została zainstalowana klatka bezpieczeństwa, silnik został kompleksowo wyremontowany i wzmocniony z seryjnych 242KM do 390KM. Nadwozie kompletnie rozebrane i ogołocone ze zbędnych rzeczy, otrzymało nowy perłowy lakier z palety Lexusa. Klatka dla kontrastu była czerwona tak jak sportowe fotele Sparco. Autem jeździłem na SupeOES’y w Kielcach i inne imprezy amatorskie. Po 6-ciu latach rozwoju projektu, zdecydowałem o sprzedaży auta i pójściu w kierunku samochodu Toyota Corolla w nadwoziu E11, ale tym razem z napędami od Mitsubishi Lancer Evolution X – ten projekt okazał się dużo bardziej rozwojowy niż Celica, ale z sentymentem oglądam ją do tej pory na torach w Polsce, gdzie upalana jest przez naszego znajomego.

Artykuły dot. tego samochodu

Od poniedziałku zaczęliśmy składać białego gt-four’a. Wszystkie części, które od marca były gromadzone teraz pojawiają się w samochodzie. Celica nabiera kształtów i zaczyna wyglądać jak rasowy samochód sportowy. Jest zamontowana klapa bagażnika z karbonu wraz z poliwęglanową szybą, karbonowa po ...
Ostatnie kilkanaście dni to bardzo precyzyjna i wręcz zegarmistrzowska robota. Silnik jest już kompletny i zainstalowany w nadwoziu. Dołożyliśmy jeszcze do całego zestawu części m.in. regulowane kółka rozrządu Fidanza, irydowe świece Denso, przewody wysokiego napięcia Magnecor KV85 oraz dwa bardzo wydaj ...
Poniżej zdjęcia kilku plastikowych zaślepek, które zamówione zostały nowe. Wlew paliwa już dopasowany jest do kształtu błotnika, ale wymaga jeszcze szczelnego połączenia z bakiem - ale tym zajmiemy się już wkrótce. Akumulator ma już solidne mocowania, które dodatkowo jest bardzo łatwo demontowalne, w ...
No to zaczynamy składanie… Na początek tylko te elementy, które niezbędne są do wsadzenia silnika i jego uruchomienia, czyli cała wiązka elektryczna, serwo itd… Prawdopodobnie w przyszłym tygodniu będzie już poskładany silnik i po jego zamontowaniu będziemy dopiero zbroić go w „świecidełka” typ ...
Dziś mija prawie miesiąc czasu od kiedy moja celica gt-four wjechała na lakiernię. Miesiąc przygotowań, które zwieńczone zostały dzisiejszym lakierowaniem. Proces trwał tak długo, ponieważ tylko idealnie przygotowana karoseria mogła zostać polakierowana - i tak też się stało. Dziś Michał Kita, pseu ...
Po lakierowaniu klatki została ona oklejona i przygotowane zostało wnętrze do malowania. Wnętrze polakierowane jest takim samym lakierem jaki będzie położony z zewnątrz, czyli białą perłą z gamy Lexusa 077 - dopiero teraz widać jak bardzo szary był podkład. Jedyna różnica jest w lakierze bezbarwnym, ...
Klatka polakierowana - po polerowaniu efekt będzie jeszcze lepszy, ale już teraz robi niesamowite wrażenie... ...
Klatka jest już przygotowana do malowania. Jutro rano będzie tryskana, a dziś połowę dnia nasi technicy oklejali wnętrze tak żeby nie zapylić jakiś elementów sąsiednich. Jak już wcześniej pisałem, klatka będzie miała kolor czerwony – ten sam odcień, którym została polakierowana czerwona celica gt ...
Kolejne elementy mają już nałożony podkład. Ponieważ wnętrze będzie pozbawione wszystkich elementów wygłuszeń, dlatego takie części jak drzwi zostały polakierowane również od wewnętrznej strony. Klamki, lusterka i wszystkie inne elementy są rozbierane na części pierwsze żeby biały był absolutni ...
Koniec projektu niebieskiego – zaczynamy projekt biały! Nadwozie zostało już ostatecznie przygotowane i pokryte białym podkładem. Nie ma co pisać – lepiej obejrzeć efekty. ...