1994 Toyota Celica ST205 GT-Four (Sold)

Ten egzemplarz Toyoty Celica GT-Four to początek historii tego portalu i ogromnej pracy jaką włożyliśmy, aby ten projekt trwał przez następne lata. Kupiona w Czechach (wtedy jeszcze granatowa) przyjechała do Polski na lawecie i od razu zabraliśmy się do pracy. Celem było stworzenie auta do zabawy na track day i inne pojeżdżawki. Została zainstalowana klatka bezpieczeństwa, silnik został kompleksowo wyremontowany i wzmocniony z seryjnych 242KM do 390KM. Nadwozie kompletnie rozebrane i ogołocone ze zbędnych rzeczy, otrzymało nowy perłowy lakier z palety Lexusa. Klatka dla kontrastu była czerwona tak jak sportowe fotele Sparco. Autem jeździłem na SupeOES’y w Kielcach i inne imprezy amatorskie. Po 6-ciu latach rozwoju projektu, zdecydowałem o sprzedaży auta i pójściu w kierunku samochodu Toyota Corolla w nadwoziu E11, ale tym razem z napędami od Mitsubishi Lancer Evolution X – ten projekt okazał się dużo bardziej rozwojowy niż Celica, ale z sentymentem oglądam ją do tej pory na torach w Polsce, gdzie upalana jest przez naszego znajomego.

Artykuły dot. tego samochodu

Kolejny dzień pracy przy GT-Four. Dziś wreszcie po wielu próbach i testowaniu wielu wersji, zdecydowałem się na oklejenie samochodu w barwy GT-Four.pl oraz naszego sponsora Toyota-Romanowski.pl. Kolorystyka została zachowana, także naklejki bardzo ładnie komponują się z całością auta. Zapraszam do obejrz ...
Filmik z docierania silnika 3SGTE w moim GT-Four. Na razie zrobiłem około 200km i żadnych problemów - silnik kręcony jest maksymalnie do 3200 obrotów na minutę. Już nie mogę się doczekać, żeby poczuć pełną moc tego silnika... ...
No i GT-Four jeździ! W piątek około godziny 18tej pierwszy raz wyjechałem celicą na drogę. Wrażenia z jazdy samochodem naprawdę ciężko opisać, bo ten samochód jest po prostu fenomenalny – przede wszystkim nadwozie jest bardzo sztywne za sprawą klatki, więc samochód jest zupełnie inaczej wyczuwany pr ...
Pierwsze dni września upłynęły bardzo pracowicie. Samochód po lakierowaniu nie był jeszcze myty, więc pierwsze co to zmyliśmy z niego grubą warstwę kurzu i odczyściliśmy wstępnie wnętrze. Kolejny etap po karbonowe elementy wnętrza – konsola centralna oraz obudowa stack’a. Praktycznie cały dzień r ...
Samochód wrócił do Radomia. Wszystko jest praktycznie gotowe do jeżdżenia. Pozostaje uzbroić samochód w kilka pierdółek jak nowa kierownica, nadkola i osłony silnika i zaczynam jeździć i docierać samochód. W międzyczasie przyszła bardzo ciekawa paczuszka, a w niej płyta z czystego karbonu o wymiarach ...
13 sierpnia 2010 o godzinie 18:12 Toyota Celica GT-Four została odpalona! Po kilku miesiącach prac związanych z kompletowaniem silnika, samochód wreszcie ożył. Na filmikach słychać, że wszystkie części sailnikowe są absolutnie nie dotarte bo przez pierwsze kilka minut pracował dość ciężko i nierówno ...
Minęło 5 miesięcy ciężkiej pracy nad moją celicą GT-Four. Czy jest to mało, czy dużo musicie ocenić sami – ja wiem jedno: sierpień jest miesiącem wieńczącym cały projekt, ponieważ samochód już niedługo zacznie jeździć! Końcówki Earl’s wreszcie dotarły do warsztatu i można przystąpić do ...
Układ wydechowy jest gotowy. Od początku do końca ma on średnicę 3” więc nowy silnik powinien mieć czym odetchnąć. Lecą już do nas końcówki od chłodzenia turbo oraz nowa pompa paliwa, które nas trochę wstrzymują z odpaleniem silnika ale wielkie odpalenie powinno nastąpić już w przyszłym tygodni ...
Układ wydechowy o średnicy 3” zaczyna się od downpipe i będzie prowadzony aż do tylnego zderzaka bez zmiany średnicy. Ponieważ downpipe nie może odchodzić od turbo pod zbyt dużym kątem, potrzeba było wymienić kolektor wydechowy. Nowy kolektor pozwolił uzyskać więcej miejsca, a przy okazji zbliżył ...
Ostatni dzień czerwca zakończyliśmy bardzo pracowicie. Nadwozie gt-four jest już złożone i wnętrze praktycznie kompletne. Pozostały naprawdę drobnostki, które zrobimy wkrótce a które jeszcze bardziej nadadzą klimat celice. Także odwiedzajcie stronkę – już wkrótce wielka premiera mojego perłowo-kar ...